Spotkanie informacyjne Akademia GOZ
18 listopada 2024
AKADEMIA GOZ zaprasza do udziału w BEZPŁATNYCH szkoleniach i doradztwie poszkoleniowym, które przygotują każdego Przedsiębiorcę do nadchodzących zmian.
Dołącz do spotkania 20.11.2023 o godzinie 10:00
ESG i raportowanie zrównoważonego rozwoju. Co to jest i jak się do niego przygotować?
Dlaczego warto być gotowym na ESG, nawet jeśli przepisy dyrektywy CSRD bezpośrednio nie będą dotyczyły naszej firmy? Odpowiedzi w rozmowie z Agnieszką Ozimkowską, ekspertką ds. zrównoważonego rozwoju z Łukasiewicz-WIT oraz konsultantką sieci Enterprise Europe Network. PODKAST
Istotność wpływu: warunek wstępny odporności finansowej
Inwestorzy trzymający się tradycyjnego punktu widzenia mogą opierać się zmianom, ale ostatecznie staną w obliczu konsekwencji globalnego ocieplenia i skończą z portfelem aktywów osieroconych, utratą reputacji i malejącymi zyskami. Uczestnicy rynku w coraz większym stopniu zdają sobie sprawę, że pomiar i ujawnianie ryzyka finansowego w oderwaniu od siebie jest niewystarczające do poruszania się po złożoności dzisiejszego krajobrazu gospodarczego.
Więcej
Dyrektywa CSDD: co oznacza, kogo dotyczy i jaki ma cel? Posłuchaj
CSDD to skrót angielskiej nazwy Corporate Sustainable Due Diligence Directive, czyli dyrektywa w sprawie należytej staranności w zakresie zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw. Jest to unijny akt prawny, który zobowiązuje duże przedsiębiorstwa działające na terenie Unii Europejskiej do identyfikacji, oceny i zarządzania negatywnym wpływem na środowisko i społeczeństwo. Więcej
Bank Światowy o GOZ w Polsce
Niska świadomość uczestników rynku i długi czas oczekiwania na korzyści to dwie największe bariery dla rozwoju ekonomii cyrkularnej w Polsce. Nowy raport Banku Światowego wskazuje na przeszkody, ale obrazuje też osiągnięty postęp. Więcej
Otwórz biznes na zamknięty obieg – korzyści z circular economy w firmie
Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ) pomaga budować przewagę konkurencyjną.
Kwestia zasadności cyrkularności już dawno nie jest próbą odpowiedzi na pytanie „Czy warto ją włączyć w model biznesowy firmy?”. Dlatego też mocne osadzenie strategii firmy w długoterminowym budowaniu wartości zaczyna nabierać na znaczeniu. Więcej